
Com posicionar un restaurant a Google
Escrit per:Júlia Saborit González
Google s'ha convertit en el lloc de referència per consultar qualsevol dubte. És igual si es tracta de la data de naixement del tercer tsar de Rússia o d'un lloc per anar a dinar. Tinguis el negoci que tinguis, és important comptar amb un bon posicionament en els motors de recerca. Al cercar un lloc on anar a dinar o sopar, és molt habitual consultar a través del mòbil el que tenim al nostre voltant. Per aquest motiu, a l'entrada d'avui us oferirem alguns consells per saber com posicionar un restaurant a Google.
En el post anterior ja es va explicar que una de les activitats més importants que fem és el marketing per a restaurants, especialment a Barcelona. El SEO és un dels elements que intentem treballar més, i uns dels aspectes més importants a treballar són les cerques locals.
Com funcionen les recerques a Google?
Per posicionar un restaurant a Google de forma adequada és molt important entendre com funcionen les recerques locals. La capacitat creixent de Google per interpretar el que s'està cercant mai deixarà de sorprendre.
Des de fa temps, l'algoritme és capaç d'interpretar si cerques quelcom que està al teu voltant o no. Ho fa si per exemple cerques "restaurants Barcelona", no obstant, no és necessari realitzar una recerca geogràfica. Posant "pizza" o "sushi" Google ens mostrarà els restaurants del nostre voltant.
Consells sobre com posicionar un restaurant a Google
Crea un perfil a Google My Business
Google My Business és l'eina que des de Mountain View ofereixen als propietaris d'un negoci per mantenir actualitzades totes les seves dades. Et permetrà administrar la manera en la que el teu restaurant apareix a Google, tant en la recerca com a Maps. Afegeix les teus horaris i manten-los actualitzats. Fotografies, telèfon, formes de contacte… Com més completa sigui la teva fitxa, millor et valorarà Google.
Elimina els teus perfils duplicats
Google permet que qualsevol pugui afegir informació a serveis com Maps. Gràcies a això es pot reunir un gran quantitat de dades, però també implica que hi hagi perfils duplicats que generen confusió. Has de tenir en compte que això també pot passar a Facebook i altres directoris com Páginas Amarillas, creant una repercussió negativa en el teu posicionament a Google tot i que són serveis externs al cercador. Elimina tots els que puguis.
Crea perfils en directoris locals i xarxes socials
De la mateixa manera que els perfils duplicats poden tenir un efecte negatiu en el posicionament a Google, l'absència de perfils en xarxes socials i directoris locals també és perjudicial. Crea'ls! I assegura't de que el nom del negoci és el mateix en tots els perfils.
Categorizta correctament el teu restaurant
Tant a Google My business com a altres directoris, és molt important fer un ús correcte de les categories, subcategories i etiquetes. No és suficient dir que ets un restaurant; és molt millor especificar tant com puguis: "restaurant italià" o "restaurant argentí" et donarà un resultat molt millor.
Inverteix en un tour virtual per al teu restaurant
Admirar la decoració, contemplar l'atmosfera i l'encant del teu local, a més a més de la seguretat de mostrar que allò que s'ha trobat online realmente existeix, són només alguns dels aventatges dels tours virtuals que Google Maps Business View ofereix. Un servei que et permet afegir fotografies panoràmiques en 360º amb les que convèncer a un client potencial.
Avantatges i què fer per sol·licitar-ho
Escull bé l'URL i mantingues la teva web actualizada
Una bona URL ha de ser curta i senzilla de recordar. És recomenable que posis la localitat en la que es troba, de forma que es diferenciï ràpidament d'altres restaurants que poden tenir un nom similar en altres cuitas. Això et facilitarà l'aparició en les recerques locals. Si no ho pots posar a l'URL, com a mínim que aparegui en el "tag title" de la teva web i en l'URL d'algunes de les pàgines de la teva web.
Assegura't de que la direcció, el telèfon i el nom del restaurant apareixen com a text a la web, ja que això és el que els robots de Google poden llegir. Si estan en una imatge, no et servirà. Intenta que el contingut de la teva web vagi millorant de forma regular (per exemple a través d'un blog). Google ho valora molt positivament. Per descomptat, que el blog sigui responsive, s'adapti al mòbil i carregui de forma ràpida.
Aconsegueix ressenyes del teu restaurant
Un dels aspectes que més valora Google és la valoració que els clients fagin sobre tu. Anima'ls a que puntuin a Google Maps i deixin les seves ressenyes, potser a partir de petits descomptes. La millor opció és anar sumant poc a poc, ja que si arriben moltes de cop i després hi ha una baixada, Google pot sospitar que has comprat les opinions, cosa que mai has de fer.
Espero que aquests petits consells sobre com posicionar un restaurant a Google t'hagin resultat útils.
Fins aviat!
Comparteix aquest post amb els teus amics
Categories : Estratègia, Marketing Restaurants, SEO
Etiquetes: Marketing restaurants Posicionament a Google Posicionar un restaurant
post recents:
categories:
- Analítica web
- Benchmarking
- Communications
- Copywriting
- Desenvolupament
- Disseny
- Disseny d'interfície web
- Disseny web
- ecommerce
- Estratègia
- Estratègies de Captació
- Estratègies de Fidelització
- Facebook Ads
- Fotografía
- Funcionalitat
- Imatge corporativa
- Marca Personal
- Marketing de continguts
- Marketing Digital
- Marketing Online
- Marketing Restaurants
- Opinió
- Planificació
- Projectes
- Recursos
- Responsive
- SEO
- Social Media
- Software
- Usabilitat
etiquetes:

Comments are closed.