Please leave this field empty.

Per què preferim Woocommerce vs Shopify?

Escrit per:Diligent Team

Sí, sí, així com ho llegeixes, avui et vull explicar per què preferim Woocommerce vs Shopify. Obvi, cada negoci és del seu “pare i de la seva mare”, tenen les seves peculiaritats i es impossible que tots els eCommerce encaixin dins la mateixa caixa quadrada.

No volem menysprear Shopify, al contrari, és una gran plataforma per desenvolupar la teva primera botiga online, és senzilla, econòmica i t’estalvia el mal de cap si vols obtenir un eCommerce d’un dia per l’altre. És ideal si vols fer un eCommerce en el teu temps lliure. Però has de jugar amb les seves regles i estaràs limitat a elles.

Ara bé:

  • Si tens un negoci que necessita ampliar noves línies comercials online. 
  • Estàs començant el teu nou projecte en què el model de negoci es basa en la venda online i té grans perspectives de creixement.
  • Necessites control total de la teva botiga.
  • Vols oferir una experiència centrada en l’usuari.
  • Cerques implementar una estratègia de continguts SEU en la teva estratègia de visibilitat.

Llavors Woocommerce és l’opció més apropiada per a tu.


4 motius del perquè ens agrada més WooCommerce

Anem cap enllà

Llibertat i autonomia en les funcionalitats

Com he comentat abans, amb Shopify has de jugar amb les seves regles. És veritat que t’estalvies l’allotjament i tindràs una certificació SSL, però també és cert que estaràs limitat a les plantilles (theme) que ofereix Shopify. Això pot ser un impediment sobretot si necessites funcionalitats concretes i/o personalització específica de les fitxes o carret de la compra. Fer fitxes variables amb Shopify més enllà de colors o mida és complicat.

Per fer-te una idea , actualment estem desenvolupant una botiga online per una empresa que ven solucions d’ombra. Aquesta botiga ha de contar amb tres tipologies de fitxes variables. La primera fitxa correspon a un tipus de xarxes d’ombra a mida on l’usuari en funció dels metres quadrats de xarxa, el tipus de material i la densitat del producte, el preu variarà. La segona fitxa correspon a packs fixes de xarxes d’ombra on cada paquet pot variar en funció de les quantitats, colors, volum, talls de materials i mesures per metre quadrat. La tercera opció de fitxes són per l’estructura i accessoris, en aquest cas sí són fitxes estàndard on varien per quantitat. Dubto que aquest nivell de complexitat es pugui crear a Spotify.  

Dit això, desenvolupa la teva botiga amb WooCommerce ofereix la llibertat de plantejar el teu site en funció de les necessitats reals dels teus clients potencials. No exagero. Sí, el disseny de les plantilles de Shopify són molt maques, però són caixes quadrades en les quals no podràs modificar-les en funció del que necessitin els teus clients.

Posem-ho d’aquesta manera: imaginem que vols redissenyar la teva oficina i busques dos interioristes amb diferent gamma de preus. Un et diu que el disseny dels plànols serà limitat i anirà en funció dels mobles o solucions que tinguin disponibles, mentrestant el segon et diu que podem dissenyar els plànols com els necessitis per impulsar el rendiment del teu treball i puguis atendre millor els teus clients en un espai més favorable.

Amb quin et quedaries? Queda clar que el segon aporta més valor si vas a invertir el mateix. No et sembla?

Disseny personalitzat=millor experiència d’usuari.

A l’inici d’aquesta reflexió entre Woocommerce vs Shopify, la gent de Shopify t’ofereix únicament les plantilles que la marca ofereix. Mentre que en WordPress, pots implementar infinitat de plantilles ja siguin desenvolupades per la marca Woocommerce o amb qualsevol desenvolupador extrem. Per exemple, pots veure infinitat de plantilles molt atractives per el teu eCommerce ThemeForrest.

En el nostre cas, fem el disseny del site zero seguint un procés lògic per frases amb la fi de dissenyar i desenvolupar el site més adequat que permetrà el màxim control i rendiment. Per això, analitzem a qui va dirigida la web (el públic objectiu), fem estudi de la competència (benchmarking) i analitzem detingudament les necessitats de l’empresa tenint en compte les paraules clau per a una millor visibilitat a google.

Com dic en altres moments, no es tracta de fer sols una web bonica, ha de ser pràctica, funcional, de càrrega molt lleugera i enfocat cap als teus clients potencials fent-los sentir empatia.

 

Control del SEO=Més visibilitat a Google

És un fet que WordPress és la millor plataforma de generació de continguts (blog). És molt amigable amb Google i si a més ho integres amb WooCommerce, els avantatges de visibilitat en els resultats de la cerca són molt elevats. El factor SEO, és per a nosaltres un tema crucial.

De res et serviria desenvolupar una botiga online si no et visiten. Pots desenvolupar campanyes CPC per dur trànsit a la teva botiga, però el trànsit natural (orgànic) és un valor molt important a tenir en compte. Sabies que moltes botigues online de Shopify fan servir els seus blogs a WordPress?

La optimització SEO en el desenvolupament del website és imprescindible avui en dia. Dins de les nostres fases del projecte està la tasca d’elevar el PageSpeed de la teva website per que puguis comptar amb el millor Quality Score possible. Més enllà de la teva estratègia de continguts, a l’hora d’implementar campanyes d’Adwords per donar impuls de trànsit desde el moment zero. Un Quality Score alt farà que tu siguis més baix i la visibilitat encara més gran.

Per últim, gràcies al plugin YOAST, aconsegueixes que les publicacions del teu blog siguin encara més efectives i visibles en els resultats de cerca. No solament et permet gestionar adequadament les famoses paraules clau (keywords) de les teves publicacions, sinó també pots editar Snippet dels resultats de la cerca.

Per cert, si comptes amb un blog en l’estratègia de visibilitat de la teva botiga online a WordPress la implementació de la tecnologia AMP farà que els teus continguts carreguin 4 cops més ràpids en mòbil i estalviaràs 10 vegades en el consum de dades. Això ajuda moltíssim a la visibilitat de les teves publicacions en dispositius.

 

Llegint aquesta publicació sembla que estem venent la moto, la veritat es que li donem molta importància al SEO perquè com Agencia de Màrqueting Digital que som, sempre veiem desde la perspectiva del “Big Picture”. S’ha de pensar en tot el procés, fins i tot en l’etapa posterior a la publicació de la botiga online: com dur trànsit de qualitat a la meva botiga?  

Tenir en compte les regles del joc de Google és fonamental perquè les probabilitats de visibilitat del teu negoci siguin altes. Finalment, estàs fent una inversió de temps i diners en la que necessitaràs la major rendibilitat possible.

Fer una botiga online no és gens fàcil s’han de tenir en compte moltes variables des del moment en que veus una oportunitat de negoci, tries el nínxol de mercat, el producte més adequat, l’estratègia de preus, el packing, la posada en escena de la botiga, la logística que representa la preparació del producte i etiquetar-lo abans d’enviar-lo al teu client, l’elecció de l’empresa d’enviaments, com donaré a conèixer la meva botiga online perquè em comprin, quina estratègia o campanyes dur a terme, etc.

Woocommerce no és més barat. O sí ho és?

Fixa’t, si volguessis aventurar-te a fer la web pel teu compte pots comprar una plantilla de WordPress amb el mòdul de Woocommerce incorporat per uns 50€. Pots adquirir un hosting anual de gamma mitjana per uns 100€ aproximadament i pagar uns altres 100€ més entre alguns mòduls i plugins addicionals. Comparativament ja és menys tenint en compte que els plans més interessants de Shopify van des de uns 80€ a 300€ mensuals més un percentatge de transacció que varia segons el plà.

Fins i tot si contractes una agència que et desenvolupi una botiga online, fas una única inversió que et permetrà desenvolupar una botiga feta a la teva mida amb l’assessorament, la formació i un control de tot el projecte. Posteriorment la continuïtat del projecte dependrà de tu, però hauràs adquirit una curvatura d’aprenentatge més durant tot el procés. A diferència, a Shopify hauràs de pagar cada mes i cada any per el simple fet de tenir-la operativa. El dia que deixis de pagar, adéu botiga.



Parlem clar: si aspires a desenvolupar una botiga online seriosa i professional, és impossible que no gastis diners, vegis per on ho vegis. Pot ser que tinguis una idea d’or però si l’execució de la botiga i la seva comunicació no és l’adequada, no arribaràs lluny. Si et pots permetre comptar amb una agència que t’assessori i et desenvolupi la botiga t’estàs garantint que la inversió del teu temps i diners està en mans de professionals que faran del teu ecommerce una eina de venda eficaç.

Dit tot això, la inversió serà una mica més a l’inici, però a mitjà termini el retorn estarà assegurat.

Tingues present que en aquests temes comparatius com Woocommerce vs Shopify, cada qui té la seva opinió i és totalment legítim.

Espero que la meva reflexió t’hagi estat d’utilitat.

Fins la pròxima.

Deixa un comentari

Alimenta con lectores tu blog

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Del blog al éxito

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×