Please leave this field empty.

Marketing per a restaurants a Barcelona

Escrit per:Júlia Saborit González

Fa uns anys, a un restaurant li era suficient oferir un bon servei i un bon menjar per tenir èxit. No obstant, avui en dia el panorama és molt diferent. Barcelona ha viscut un gran canvi amb el boom turístic. A més a més, el canvi global que ha soposat la irrupció de les xarxes socials ha afectat molt a l'holesteleria.

En aquest post parlarem de marketing per a restaurants a Barcelona perquè és la nostra ciutat i els clients que gestionem dins d'aquest sector són tots d'aquí. Això ens ha permès tenir un gran coneixement de cada barri, i tot i que parlem des de la nostra experiència a la ciutat condal, la majoria de consells que aportarem en aquesta entrada poden aplicar-se a altres llocs.

Marketing per a restaurants a Barcelona

Pensa en les fotografies que tant tu com els teus amics i coneguts heu publicat a Instagram últimament. Quantes són de menjar? Quants cops t'ha arribat per Whatsapp una captura de pantalla d'una foto publicada per un restaurant amb el comentari: quina bona pinta! El provem? Ara, el boca-boca s'ha digitalitzat.

De fet, ja hem parlat altres vegades sobre Marketing de restauració. Hem tractat fins i tot les velles creences sobre marketing que hem d'evitar en la comunicació d'un restaurant, i també sobre com crear promocions excel·lents que incrementaran la venda dels teus plats.

Marketing per a restaurants a Barcelona: Tenir cura dels cercadors i les plataformes de reserva

Com hem dit abans, Barcelona s'ha convertit en una ciutat plena de turistes, i si existeix un sector que en pot treure profit és el de la restauració. Per això, ha de ser molt important tenir cura de la teva carta de presentació a plataformes que puguin ser utilitzades per trobar-te, com ara Google Maps, Tripadvisor (no fa gaire vam explicar com millorar la posició del teu resaturant a Tripadvisor) o Yelp, que són plataformes de recomanació. Això també és aplicable a plataformes de reserva com El Tenedor o Restaurantes.com, que a més a més de realitzar reserves et permetran tenir una major visibilitat.

Assegura't de que la informació sobre els horaris i la teva direcció sigui correcta. Has de tenir en compte que aquests serveis et donaràn visibilitat per la teva localització i la puntuació que els teus clients et posin.

Marketing per a restaurants a Barcelona

Posa el teu producte en primer pla

La tria d'un restaurant és quelcom molt visceral, i per això el teu producte hauria d'estar en primer pla. Tingues molta cura de les fotografies (en publicacions anteriors ja hem parlat sobre com realitzar bones fotografies de plats i com fer que els teus plats es vegin més desitjables amb bones fotos) i posa-les sempre en primer pla.

Marketing per a restaurants a Barcelona

Posa els teus millors plats a la portada de la teva pàgina web, puja les imatges a Google Maps, a les plataformes de recomanació, reserves i, evidentment, a les teves xarxes socials.

Presència a les xarxes socials

Com sempre, tenir presencia a les xarxe socials implica decidir en quines estar i en quines no. Per a un restaurant, Facebook i Instagram són les més interessants. Una bona FanPage porta a l'eina d'anuncis de la xarxa social, que permet segmentar anuncis als públics que més t'interessin, i també per localització. D'aquesta manera, per exemple, podràs publicar poc abans de l'hora de dinar una oferta a la gent que es troba a prop del teu restaurant en aquell moment.

Ja hem parlat de la importància de la imatge per al marketing d'un restaurant i Instagram, amb més de 700 milions d'usuaris mensuals, és vital pels restauradors. Twitter també pot ser una plataforma interessant, i tot i que no ofereix cap avantatge específica, et permet replicar de forma senzilla el contingut d'altres xarxes i augmentar la te va audiència sense un gran esforç addicional.

Marketing per a restaurants a Barcelona

Facilita que els teus clients comparteixin fotos

Per un restaurant és especialment interessant, a més a més de tenir els seus propis perfils, la seva presència a les xarxes dels seus clients. Anima'ls a que comparteixin fotografies i a que t'etiquetin en elles. Oferir WiFi gratuït farà més senzill que els clients pujin fotos als seus perfils de Instagram. Assegura't de que el teu negoci és fàcil de trobar a la secció d'ubicació per a que puguin indicar on són i els seus seguidors puguin trobar-te de forma ràpida i senzilla.

Marketing per a restaurants a Barcelona

A més a més, en una ciutat com Barcelona, oferir WiFi és molt interessant, ja que molts turistes no tenen connexió a la xarxa durant el dia i poder consultar els seus missatges mentre passen una bona estona al teu negoci és molt positiu. No oblidis posar-ho a Tripadvisor, Google Maps i al pefil de Facebook!

Esperem que aquesta entrada us hagi servit per fer-vos una idea ràpida de la importància del marketing per restaurants a Barcelona.

Fins aviat!

Deixa un comentari

Alimenta con lectores tu blog

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Del blog al éxito

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Les cookies ens ajuden a desenvolupar els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, vostè accepta l\\\'ús de cookies. Més informació | Tancar