
Experiència d’usuari en Disseny web
Escrit per:Diligent Team
Abans de passar a l’etapa de disseny web, hem de tenir molt clar els objectius que es volen aconseguir i ser conscients del missatge que volem transmetre als usuaris que ens visitaran. És més, abans del disseny web s’ha de plantejar una estratègia correcte.
Experiència d'usuari en Disseny Web
El disseny web anirà en funció de l’experiència d’usuari que volem proporcionar. Imagina’t que la web que necessites per la teva empresa és una botiga física. Si es tractés d’una botiga de joguines infantils es deuria plantejar per a que tant el fill com el pare poguessin jugar, tal i com ho fa la botiga Imaginarium. Ara imagina que la botiga fos pels amants de la cuina. Segur que et sentiries a gust si poguessis sortir d’allà aprenent algun truc per fer alguna recepta al arribar a casa, oi?
En el disseny web és igual, hem de pensar en l’experiència d’usuari més còmoda, senzilla i àgil possible. A Això li diem principis d’usabilitat. Per a que et facis una idea ràpida, els principis d’usabilitat es centren en que un usuari pugui arribar a qualsevol part d’una pàgina web en la menor quantitat de clics i temps possible.
Importància del disseny web
Ara bé. A més de pensar en l’usuari, en el disseny web s’ha de plasmar l’essència de l’empresa. Vegem-ho d’aquesta manera: si reps als teus amics a casa o als teus clients a l’oficina voldràs que es sentin a gust oi? A casa i a l’oficina projectes la teva personalitat, i en part aquesta personalitat que transmets et fa diferent al resta. Per això sabem que és la teva casa o oficina i no la del veí. Doncs en el disseny web és igual, ha de transmetre la mateixa personalitat i confiança que desitges projectar als teus clients reals.
Fem servir la imaginació de nou i tornem a l’exemple de la botiga física. Oi que en una botiga, si volem cridar l’atenció dels productes, hem de cuidar molt l’aspecte de l’aparador? Quan la gent passi per davant de l’aparador, volem que els nostres productes tinguin aspecte cridaner i atractiu per facilitar la venda. En el disseny web és igual. Tots els elements deuen estar estratègicament posats per generar aquest mateix impuls. Mentre més senzilla, agradable i àgil i atractiva sigui l’experiència d’usuari, més temps aconseguirem retenir-lo a ell i així augmentaran les probabilitats de compra.
En el disseny web, els elements que conformen una pàgina web han de tenir una raó de ser i una funció, no han de ser bonics perquè si. La bellesa és completament subjectiva.
En resum, el bon disseny web s’ha de regir per un equilibri entre el que volem projectar per atraure al client potencial sense oblidar la personalitat que volem transmetre.
Comparteix aquest post amb els teus amics
Categories : Disseny web, Funcionalitat, Marketing Digital, Usabilitat
Etiquetes: Experiència d'usuari Importància del disseny web Usabilitat
post recents:
categories:
- Analítica web
- Benchmarking
- Communications
- Copywriting
- Desenvolupament
- Disseny
- Disseny d'interfície web
- Disseny web
- ecommerce
- Estratègia
- Estratègies de Captació
- Estratègies de Fidelització
- Facebook Ads
- Fotografía
- Funcionalitat
- Imatge corporativa
- Marca Personal
- Marketing de continguts
- Marketing Digital
- Marketing Online
- Marketing Restaurants
- Opinió
- Planificació
- Projectes
- Recursos
- Responsive
- SEO
- Social Media
- Software
- Usabilitat
etiquetes:

Comments are closed.