Please leave this field empty.

Com fer una estratègia de marketing de continguts

Escrit per:Júlia Saborit González

Quan decideixes fer una estratègia de marketing de continguts per al teu negoci, la constància i una estratègia sòlida són els elements necessaris per assolir resultats tangibles.

Tot i que no existeix una recepta exacta per aplicar a tots les models de negoci, podem seguir uns passos que ofereixin una visió general per adaptar-la a cada realitat.

Es tracta d'un camí llarg amb una gran competència per guanyar-se la confiança dels usuaris.

Per què cal fer una estratègia de marketing de continguts?

La creació regular i difusió de continguts de qualitat està plena d'avantatges.

  • Permet segmentar l'audiència
  • Aporta trànsit natural a una web
  • Ajuda a augmentar els subscriptors
  • Connecta amb els usuaris
  • Millora la imatge de la marca
  • Millora el ranking a Google
  • Afavoreix el QS (Quality Score, puntuació que Google dóna a la web) de la pàgina i disminueix el valor del click en campanyes d'Adwords.
  • Els continguts continuen aportant trànsit en el temps.

Passos per implementar la teva estratègia de continguts

1. Definir l'objectiu

Determinar el per què de l'estratègia de marketing de continguts per l'empresa i què esperen aconseguir.

Només els objectius SMART poden ser considerats com objectius estratègics.

2. Coneix al teu públic

Únicament si coneixes a qui et dirigeixes seràs capaç d'oferir un contingut atractiu. La segmentació sociodemogràfica clàssica és útil i aporta valuosa informació sobre el públic. Però és interessant anar un pas més enllà i indagar l'ecosistema digital de l'audiència, què comparteixen, què opinen en els fòrums i en las xarxes socials. Es tracta, pensant en termes de conversió, d'entendre les motivacions profundes que els mouen. Això requereix una constant monitorització per escoltar als clients, intercanviar opinions i guanyar-se un espai en els sus diàlegs.

3. Auditar el contingut existent

Fins i tot si és la primera vegada que desenvolupes una estratègia de marketing de continguts, és molt probable que ja s'hagi generat contingut relacionat.

Convé avaluar el que s'hagi compartit, revisar el que l'empresa comunica en l'actualitat i fer un primer anàlisi sobre la manera en la que el contingut està alineat amb l'estratègia que acabes de definir.

4. Triar el gestor de continguts

La tecnologia com a aliada: Tria un gestor de continguts flexible i que estigui en actualizació constant. Això aporta seguretat a la plataforma i novetats constants.

Un altre factor important del software de gestió és la integració: un gestor que s'integri amb la resta d'eines de marketing (landing pages, formularis…) no només redueix costes sinó que optimitza el temps.

5. Busca informació sobre què escriure

Has decidit què escriure? Arriba el moment més apassionant: el procés de selecció de temàtiques i la recerca de tendències per elaborar continguts actuals.

Existeixen eines que faciliten el procés de trobar contingut i informació que aporti valor al perfil del teu públic.

BuzzSumo

És una eina que mostra quins són els continguts més populars a la xarxa. Permet veure quines són les parauales clau utilitzades en el teu sector i quin tipus d'informació ha tingut major repercussió a les xarxes socials. També és possible avaluar quin és el contingut més buscat en una àrea específica.

Google Trends

Indispensable per explorar les tendències de recerca a partir de les paraules clau. Analitza el creixement i decreixement de les tendències, característica que ajuda a l'hora de prendre decisions. Una eina útil per elaborar estratègies de keywords per campanyes estacionals i descubrir de què està parlant la xarxa en temps real.

Feedly

Agregador de noticíes per mantenir-nos actualitzats en temes de tendència en el nostre sector. Ajuda a trobar contingut de valor i inspiració per als nostres projectes.

Reddit

Funciona com agregador de noticíes on els propis usuaris són els que comparteixen contingut de qualsevol temàtica. Els usuaris voten per decidir quines són les notícies importants i quines no.

Traballa d'una manera similar a un fòrum: els usuaris poden opinar i reben una puntuació que determina si la seva aportació ha sigut útil.

Com fer una estratègia de marketing de continguts

6. Decidir quin contingut crear

Creació d'un pla editorial amb la programació dels continguts que inclogui:

  • Títol provisional
  • Data de publicació
  • Tipus de contingut
  • Paraula clau principal
  • Canals de publicació (xarxes socials, email, publicitat...)
  • KPIs: índex que faràs servir per l'avaluació de resultats.

Crear diferents continguts útils depenent de l'objectiu i sector, entre ells:

  • Estudis de cas
  • Articles sobre temes d'interès general
  • Casos d'èxit
  • Infografía
  • Webinars
  • Guías
  • Videotutorials
  • Ebooks
  • Plantilles per descarregar
  • Notícies

 7. Executar el pla i mesurar

Amb la periodicitat escollida, analitzar els resultats del pla de continguts.

Monitoritzar l'impacte a les xarxes socials.

Consulta Google Analytics per veure quins continguts funcionen millor.

Inclou un espai per a altres variables per determinar l'èxit del pla, com un augment en el volum de negoci o de consultes sobre el producte o servei.

Esperem que aquest post t'hagi resultat útil. Fins aviat!

Deixa un comentari

Alimenta con lectores tu blog

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Del blog al éxito

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Les cookies ens ajuden a desenvolupar els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, vostè accepta l\\\'ús de cookies. Més informació | Tancar