Please leave this field empty.

Consells sobre com dissenyar i desenvolupar una botiga online en el 2017

Escrit per:Jerom

Fa una setmana vaig publicar un post en que explicava les 7 regles bàsiques de disseny mòbil per la teva botiga online. El bon disseny implementat en una botiga online que ofereixi una bona experiència d’usuari pot fàcilment marcar la diferencia entre tenir eCommerce rendible i exitós o senzillament tenir una botiga online que no vengui. Avui et parlarem sobre com dissenyar i desenvolupar una botiga online en l’actualitat.

Cada cop que ens arriba un possible client demanant-nos pressupost per desenvolupar una botiga online, ja han investigat prèviament. Solen tenir una idea del què volen i com ho volen.

A més de sol·licitar un bon disseny tenint en compte l’adequada adaptabilitat en mòbil, volen incloure en el pressupost una optimització ben afinada del site. Volen desmarcar-se de la competència un cop la web estigui publicada i comenci a aparèixer en els resultats de recerca.

como diseñar y desarrollar una tienda online

La setmana passada ens vam reunir amb un possible client que desitja desenvolupar un projecte de gran escala. El model de negoci semblava a simple vista ser exactament el mateix que el de la seva competència. De fet, ens deia - “vull que em desenvolupeu una web amb les mateixes funcionalitats i serveis que aquesta” - (no puc dir quina)..

Nosaltres li vam preguntar, “d’acord, però quin és el teu punt diferencial si ens demanes replicar la web de la teva competència” Ell ens va contestar amb un somriure,  - "perquè l’experiència d’usuari de la meva competència és nefasta" -

Va continuar dient: - "Necesito una web que invite al usuario a quedarse, que lo tenga todo a mano, con una navegación sencilla, eficiente, muy visual, con unos copies que conecten con las visitas (mis clientes) y le hagan sentir que le entendemos y le ofrecemos una solución. Además, necesito que esté perfectamente optimizada a nivel de SEO porque quiero que mi tienda online se desmarque de mi competencia en los resultados de búsqueda tanto orgánica como de pago (adwords)" -

La veritat és que em va emocionar molt el projecte. No és molt usual en el camp del disseny y desenvolupament web que t’arribin clients que sàpiguen amb tanta claredat el que busquen. El client tenia tota la raó, pots entrar en dues botigues que ofereixen el mateix servei o els mateixos productes, però si la diferència entre ells és la forma en que t’atenen, o et venguin el producte oferint-te una valor addicional. A lo millor donar-te consell d’us o de com treure-li el millor rendiment o com cuidar-lo per que et duri més.

Evidentment no hi ha color. Acabes comprant en la botiga on t’han atès millor, cert?

Dit tot això, volia comentar-te 13 tips per tenir en compte a l’hora de de dissenyar i desenvolupar una botiga online per oferir la millor experiència d’usuari possible.

Aquí anem:

  • Aconseguir la màxima velocitat possible per disminuir el temps de càrrega en mòbil

    Ja ho hem dit infinitat de vegades en aquest blog: els usuaris som impacients per naturalesa. Si el teu eCommerce triga més de 3 segons en carregar, les visites es cansaran i aniran a una altra botiga online. Avui en dia Google ofereix totes les possibilitats per que puguis posar a prova la teva web i millorar el seu rendiment.

 

  • Pensa en mòbil primer

    Els usuaris prefereixen comprar en una botiga online que en una botiga física ja que els preus acostumen a ser més barats. La primera visita a una botiga online sol ser mòbil. De fet, la navegació en mòbil ja supera la d’ordinadors d’escriptori.

 

 

  • Optimització SEO per un alt rendiment

    Programar una botiga online és relativament senzill des de l’aspecte tècnic. Optimitzar-la en SEO ja és un altre nivell. Aconseguir un bon posicionament en resultats de recerca per una botiga online és un procés llarg.

    Per això, és important que la teva web compti amb varis aspectes que afavoreixin una fluida i àgil indexació. Entre ells: el poc pes en les imatges, el codi net, que sigui responsive... en aquest post t’oferim 10 consells SEO per aconseguir un eCommerce d’alt rendiment..

 

  • Tenir una bona estratègia de paraules clau

    És fonamental estudiar bé a la teva audiència (clients potencials) abans de plantejar la teva botiga online. Per oferir el contingut i productes que ells necessiten consumir és necessària una estratègia de keywords. Aquí t’expliquem què és la paraula clau, com trobar la més adequada i com gestionar-la en el contingut web.

 

  • Imatges i Vídeos Full Screen per les capçaleres de pàgina o pàgines d’inici

    És una estratègia ideal per captar l’atenció de la visita. És una manera visual i entretinguda de convidar l’usuari a mantenir-se en el teu eCommerce. L’anomenen Hero Images, simplement són imatges que estan a l’inici de la web i ocupen tot l’espai del navegador. Solen fer-se servir de fons al logotipus, menú de navegació i titular principal de la web. També en aquest mateix espai s’utilitza molt el vídeo, que evidentment genera un major impacte. La home de la nostra web és un exemple d’això. 😉ejemplo de tienda online imagen full screenejemplo de Imagenes y Videos Full screen

 

  • Afegir efecte parallax en els espais destinats a les crides a l’acció

    Afegir una imatge amb efecte parallax de fons del mòdul que conté una crida a l’acció que permet fer més èmfasi per l’efecte visual. Reforça el missatge i incentiva el clic. Sense comptar que genera l’efecte “WOW” quan actives la imatge animada al fer scroll downejemplo de call to action con parallax

 

  • Organitzar els productes en pla “Knolling” per la venda

    Aquest concepte s’utilitza molt en instagram. Es diu Knolling a la manera d’organitzar i ordenar els elements en un mateix espai. Això permet mostrar varis productes en una mateixa imatge de capçalera. Imagina col·locar en el centre el producte i al voltant tots els seus accessoris.Knolling a la manera de organizar
    Knolling a la manera de organizar Knolling a la manera de organizar

 

  • Centrar els elements principals tenint en compte el disseny mòbil

    És una de les regles bàsiques per al disseny Mobile per un eCommerce. L’usuari fa la presa de decisions en funció del que veu. Per que tinguis una idea, la compra des de mòbil sol ser impulsiva. Per facilitar aquesta reacció és molt important que la visibilitat en mòbil sigui perfecte per assegurar aquest efecte en la visita. El més senzill i segur és ubicar la imatge principal al centre, que ocupi gran part de la pantalla i amb la millor qualitat possible tenint en compte el pes.los elementos al centro en tu eCommerce

 

  • El contingut és el que més importa

     Això sempre ho tenim en compte en tots els projectes, el blog és l’eina que permet amplificar l’entrada de trànsit de qualitat. Si publiques contingut que agradi consumir a la teva audiència, no solament et posiciones com expert en la matèria sinó que també obres una porta de confiança de cara als teus clients potencials. Ells et compraran i recomanaran.

 

  • Simplifica el disseny dels botons

    El flat design segueix vigent, fa varis anys que no utilitzem ombres o degradats en cap botó i menys en un botó tant important com el de comprar. Aquí si preferim ser pràctics, minimalistes i directes al gra. El botó de compra en un eCommerce deu dir alt i clar “comprar”.

    No podemos olvidar su importancia y funcionalidad. Los botones deben ser lo más eficaces y llamativos posible, además de su diseño la buena ubicación es primordial. Si tienes una tienda, has hecho un test conforme el botón de compra se ve claro, ¿atrae la mirada al primer segundo? ¿Está bien ubicado? ¿se ve perfectamente en el móvil?flat design sigue vigente

 

  • Mòduls subscripció ben cridaners i visuals per adquirir base de dades

    Si als teus usuaris els hi agrada el contingut que els hi ofereixes, hauria de ser senzill convidar-los a que formin part del teu club de fans. Si els hi dius que al donar-se d’alta, seran els primers en rebre ofertes, noticies o contingut addicional de valor. Per a que tinguis una idea , la teva base de dades és un actiu invaluable . Representa tenir de primera ma el contacte de persones o clients potencials de primer ordre que siguin la teva marca i desitgin saber sobre el teu negoci.

    Adquirir una base de dades et permet molt joc, és ideal per fomentar la compra recurrent dels teus productes. Afavoreix la venda creuada, i suma prescriptors de la teva marca. Inclús fa d’ells una xarxa de test per els futurs llançaments de productes, entre altres.

 

  • Les fonts importen i molt

    Fa anys que Google va llançar la galeria de fonts GoogleFonts, un espai de fonts gratuïtes molt completa. Amb Fonts podràs utilitzar, de manera molt senzilla, la font que calci millor amb la teva identitat de marca i mantenir la personalitat en tots els apartats de la teva botiga online.

    De fet, avui en dia quan desenvolupem una identitat corporativa ja tenim en compte l’ús de la tipografia en l’entorn online. Aporta personalitat a la teva botiga online.

  • Ejemplo de fuentes web para tu eCommerce Ejemplo de fuentes web para tu eCommerce

 

  • Aprofita l’Scroll per contar històries i/o vendre el teu producte estrella

    Un exemple clàssic d’això es la web d’apple. L’aprenentatge de com navegar per internet és cada cop major i massiu. Els usuaris d’aquesta generació ja estem acostumats a com funciona les pàgines web, acostumem a fer scroll down en mòbil quasi per instint. Dit això la famosa por de que tot estigui distribuït i concentrat en un mateix espai de pantalla ha quedat enrere.

    La navegació des de dispositius ha afavorit el disseny de pàgines web amb tot el contingut distribuït a llarg d’un mateix apartat. Aquesta estratègia permet de manera molt visual i amena, explicar amb luxe de detalls les bondats d’un producte, els seus beneficis i/o avantatges que solucionen a un nínxol de mercat.

  • ejemplo de tienda online con scoll

 

Crec que amb aquests consells que t’oferim sobre com dissenyar i desenvolupar una botiga online et podràs donar una bona idea a l’hora de planificar el teu eCommerce i donar la millor experiència d’usuari possible als teus clients potencials.

Deixa un comentari

Alimenta con lectores tu blog

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Del blog al éxito

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Les cookies ens ajuden a desenvolupar els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, vostè accepta l\\\'ús de cookies. Més informació | Tancar