Please leave this field empty.

Com vendre des de Instagram i derivar trànsit a un eCommerce

Escrit per:Júlia Saborit González

Instagram s'ha convertit en una opció molt interessant per a qualsevol eCommerce. Amb 700 milions d'usuaris actius, ja ha superat a Twitter i es pot considerar com la segona xarxa més rellevant després de Facebook. L'aplicació és especialment popular entre els joves i el públic femení

Ara mateix estem desenvolupant un projecte en el que el client ens demana afegir un mòdul a la web que permeti vendre des de Instagram. Per aquest motiu, ens ha semblat molt interessant parlar d'aquest tema per donar resposta a la pregunta de com vendre des de Instagram. Molts coneixeu el trànsit que genera aquesta xarxa i fins a quin punt és important el seu potencial.

La veritat és que existeixen moltes limitacions per part de la xarxa social, per exemple a l'hora de posar enllaços, fent impossible penjar una fotografia d'un producte amb un link que porti a la seva fitxa dins la teva botiga. Instagram sempre s'ha considerat a ella mateixa com una xarxa social del moment, i ha pres moltes precaucions a l'hora d'introduir novetats que poguessin trencar amb aquesta imatge que l'ha fet tan popular.

Com vendre des de Instagram

En els últims mesos hem vist com l'aplicacio ha afegit noves funcions. Per exemple, des dels anuncis ja es poden introduir calls to action per portar a l'usuari a pàgines web i a botigues. No obstant, aquestes opcions encara no estan disponibles per a les publicacions normals. Existeixen aplicacions que faciliten la conversió donant resposta a la pregunta sobre com vendre des de Instagram.

Landings que repliquen el nostre mur d'Instagram

Foursixty, Olapic o Shoppable Instagram són serveis molt interessants. Bàsicament creen una landing que replica el teu mur d'Instagram foto a foto. S'hi accedeix des de l'enllaç de la nostra biografia. En les instantànies es poden crear etiquetes a cada producte, de manera que clicant sobre aquestes etiquetes et portin directament a la seva fitxa de producte.

Algunes de les plataformes permeten, fins i tot, que els nostres seguidors produeixin contingut a partir de hashtags.

Alguns serveis que et permeten realitzar de forma senzilla aquestes landings.

Els últims tenen la particularitat de ser nacionals, concretament de Barcelona.

Aquí teniu alguns exemples:

com vendre des de instagram

com vendre des de instagram

En quant a preus, la majoria de serveis ofereixen diversos plans. Per exemple, Foursixty en té tres: el més bàsic costa 50 dòlars al mes, l'intermig 100 i el més complet 300.

Una opció millor que vincular a la teva home

És obvi que a Instagram són conscients de l'enorme potencial que tenen per l'eCommerce, i probablement ja estan treballant en eines que ens permetin vendre i comprar sense sortir de la plataforma. No obstant, fins que no ho permeti hem d'aprofitar al màxim l'únic enllaç que podem posar: el de la nostra bio.

Pot semblar que portar al client a un "Instagram paral·lel" no és la millor manera de vendre un producte, però és una opció infinitament millor que vincular a la pàgina principal de la nostra botiga. Si l'enllaç de la biografia es la nostra home, l'usuari interessat en un producte ha de deduir on trobar-ho, i depenent de la quantitat de productes que ofereixis a la teva botiga, aquest pot ser un procés lent que fagi que el client es cansi i perdis una oportunitat de venda.

No obstant, si el que troba es una rèplica del mur, l'únic que ha de fer és buscar la fotografia que ha cridat la seva atenció i entrar a la fitxa del producte amb un únic click; un procés molt més ràpid i intuïtiu.

com vendre desde instagram

com vendre desde instagram

Altres opcions per vendre des de Instagram

Instagram no ens ho posa fàcil per vendre, però sempre es pot fer sevir la imaginació. Per exemple:

  • Podem utilitzar escurçadors d'URLs, com Bitly, que permeten crear direccions curtes i senzilles de memoritzar. Tot i que obliga a l'usuari a entrar al seu navegador i teclejar, és més fàcil que ho fagi així que amb una URL complicada i llarga.
  • Utilitza les etiquetes a les fotografies per vincular diferents comptes, cada una dedicada a un producte. Això ho va fer Ikea, i Mercedes també va aplicar un concepte similar.

Tot i que no sigui la solució que molts esperàveu, creiem que aquesta entrada us pot servir per fer-vos una idea de com vendre des de Instagram redirigint trànsit des de la xarxa social al nostre eCommerce.

Fins aviat!

Deixa un comentari

Alimenta con lectores tu blog

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Del blog al éxito

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Les cookies ens ajuden a desenvolupar els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, vostè accepta l\\\'ús de cookies. Més informació | Tancar