Please leave this field empty.

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

Escrit per:Júlia Saborit González

Una de les facetes que més gaudim de la nostra feina és la fotografia, i per això en el post d'avui t'explicarem com fer fotografia de producte per a una botiga online. Actualment hem realitzat en diversos projectes (tant a eCommerce com a webs corporatives) les sessions de fotografia de producte. Per fer-te cinc cèntims, sempre disparem en RAW, revelem amb Lightroom i editem amb Photoshop. Per dur a terme aquest procés comptem amb una bona càmera i un bon set de llums.

com fer fotografia de producte per a una botiga online

No obstant, quan entreguem un projecte i el client necessita actualizar els seus productes, en alguns casos el shooting (sessió de fotos) el fem nosaltres, mentre que el altres casos és el client el que vol realitzar les fotografies pel seu compte. Si aquest és el cas, el client sol fer-nos diverses preguntes. Puc fer les fotografies de productes en JPG? Què em rocomaneu per fer fotografies dels meus productes? Quin equip mínim necessito? És una temàtica que ens agrada i per això avui ho compartim al blog.

Ara bé, no sempre és necessari comptar amb un bon equip. De fet, amb un mòbil i una bona il·luminació podem aconseguir molt bons resultats per a Instagram.

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

Sempre diem que la fotografia és un cúmul de coses. Les fotos no les fa la càmera, les fa el fotògraf.

No necessariament totes les fotografies de producte han de tenir un fons blanc. En principi, l'enquadrament de la fotografia de producte pretén destacar el producte del fons, ja sigui amb un color neutral (producte en un fons blanc, per exemple) o amb un ambient relativament desenfocat que fagi que l'objecte predomini i es pugui apreciar al detall.

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

Un cop dit tot això, està clar que depèn del que es vulgui expressar, de la creativitat i de les condicions amb les que comptem. Avui volem explicar-te com fer fotografia de producte per a una botiga online per poder-les fer tu mateix.

Quin és l'objectiu de la fotografia de producte?

El primer pas per realitzar bones fotografies de producte és entendre quins objectius compleix la fotografia en un eCommerce. L'objectiu principal és augmentar la conversió a compra. Per fer-te una idea del seu potencial, l'ésser humà és un animal visual, i un  90% de la informació que rebem és a través dels ulls. El nostre cervell processa les imatges 60.000 vegades més ràpid que el text.    

A més a més, en un eCommerce el possible comprador no pot veure i tocar el producte com a una botiga tradicional, i per això la imatge ha de suplir aquest dèficit.

Com fer fotografia de producte per a la teva botiga online

  • Despertar l'interès de compra: Especialment quan l'usuari no arriba a la fitxa de producte de forma directa, sino a travès d'un relacionat o d'un anunci. El producte ha d'estar en condicions ideals i resultar atractiu.
  • Reduir la distància entre el producte i el comprador: Hem d'aportar fotografies en les que el producte sembli que està a la mà del potencial client, de manera que augmenti la seva confiança i així les possibilitats de compra.
  • Aportar informació sobre el producte: Com ja hem dit abans, el comprador no pot tocar el producte en un eCommerce. Per això és important incloure fotografies des de tots els angles possibles.
  • Diferenciar-nos de la competència: A Internet, la nostra competència està a un click de distància. Per això és fonamental comptar amb fotografies que ens permetin destacar.

Càmera i trípode

Actulament, molts mòbils ofereixen grans resultats fotogràfics. No obstant, tot i que poden ser útils en un moment puntual, no és l'equip més adequat per fer fotografies de producte que realment destaquin. Una càmera reflex és la gran opció, sense necessitat de gastar-te un dineral.

Aquestes càmeras et permeten modiciar paràmetres com l'obertura del diafragma, la velocitat d'obturació o la sensibilitat del sensor (ISO) per obenir millors resultats. No és necessari fer una gran inversió, ja que per 300 o 500€ trobaràs càmeras que seràn més que suficients.

Com fer fotografia de producte per a la teva botiga online

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

5 consells bàsics sobre com fer fotografia de producte per a una botiga online

  • Si es possible, dispara en RAW per després tenir més possibilitats d'edició.
  • Fes que l'obertura sigui la menor possible (com f/10 o f15). Això farà que la profunditat de camp sigui major i aconseguirà que la imatge sigui més nítida.
  • Estableix l'ISO (la sensibilitat de la càmera) al mínim,100. Així reduiràs el soroll.
  • ¡Utilitza sempre trípode! Aconseguiràs més estabilitat i nitidesa. També et permetrà realitzar exposicions més llargues i fer diverses fotografies mantenint el mateix angle d'enquadrament.
  • Configura sempre la càmera de manera que les fotografies tinguin la mida més gran i el major nombre de píxels per polzada.

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

La il·uminació

També és recomenable comptar amb alguns focus i una capsa de llum (espècie de tenda de campanya en la que es posa el producte i queda ben il·luminat i amb un fons neutre). A Amazon pots trobar equips bàsics d'il·luminació que ofereixen bons resultats a preus bastant assequibles.

Si no disposes d'un estudi o d'una capsa de llum, col·loca una taula contra la paret i una cartolina blanca que et serveixi de fons. Posa-la de forma que es recolzi a la paret i a la taula, però que no es doblegui. Això et permetrà crear un "fons blanc infinit" per a la teva foto. Lo ideal és que la taula quedi col·locada a 90º d'una finestra, així entrarà llum natural. Al costat contrari a la finestra pots col·locar una altra cartolina que reflecteixi la llum i eviti les ombres.

Això és un exemple de com es pot fer una fotografia de producte amb una cartolina blanca.  

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

Si no tens una bona llum, pots trobar "torxes de llum continua" per menys de 60€. Són com petits llums led que ofereixen una llum decent que compensa la poca llum ambiental i elimina les ombres que no volem.

Edició de les fotografies

Aquest punt no és una opció. Si vols que la teva fotografia sigui bona, ha d'editar-se, encara que sigui mínimament. Per aquest pas recomenem Adobe Lightroom pel revelat digital i Adobe Photosohop per l'edició. Lightroom és un programa de revelat digital professional que ofereix una curva d'aprenentatge molt assequible. Sense conèixer massa el programa i en pocs minuts et permet millorar notablement les imatges, mentre que si profunditzes més trobaràs eines molt potents.

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

Com fer fotografia de producte per a una botiga online

Photoshop, en canvi, és un programa molt més complicat. És per això que recomanem eines gratuïtes d'edició que són molt més senzilles. PickmonkeyGimp.

És important, a més a més, que la fotografia de producte no sigui molt pesada i que la imatge s'assembli lo màxim possible al producte real. Pots provar pujant el contrast i la saturació, així com els blancs i els negres. També és recomenable obrir les ombres i reduir les altes il·luminacions per guanyar detall.

A l'exportar, recorda establir sempre el format de color sRGB i una resolució de 72 ppp (pixels per polzada). És necessari comprimir-la al màxim ense que perdi qualitat. Així la pàgina es carregarà ràpidament.

Esperem que aquesta entrada us serveixi per saber el que necessitareu si voleu realitzar fotografies dels vostres productes. En un altre post parlarem de què és el format RAW, els sus grans avantatges i també els seus desavantatges.

Fins aviat!

Deixa un comentari

Alimenta con lectores tu blog

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Del blog al éxito

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Les cookies ens ajuden a desenvolupar els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, vostè accepta l\\\'ús de cookies. Més informació | Tancar