Please leave this field empty.

Anàlisi de Benchmarking a Barcelona

Escrit per:Diligent Team

Com diu Sun Zi (autor del llibre L'Art de la Guerra) un gran estrateg militar xinès va dir: "si coneixes al teu enemic i et coneixes a tu mateix, guanyaràs". L'anàlisi de benchmarking és un dels exercicis més habituals en el món dels negocis. Es tracta de fer una comparació referencial amb altres empreses per millorar un procés. En el camp del Marketing s'utilitza l'Anàlisi de Benchmarking per estudiar la competència per tal de trobar el punt diferencial que et faci destacar i aconseguir més vendes.

Per Diligent és un dels processos més importants i habituals en el desenvolupament d'un pla de marketing digital. En realitat és una tasca que portem a la pràctica cada dia mentre gestionem la estratègies de comunicació dels nostres clients. És a dir, aquest procés no acaba amb l'anàlisi de benchmarking d'un pla de Marketing digital; el portem a terme posteriorment a la implementació del pla de comunicació

Llavors ¿De què tracta una anàlisi de benchmarking?

Una anàlisi de benchmarking consisteix a desvetllar els punts forts i febles de la teva competència i comparar-los amb les teves pròpies fortaleses i debilitats. Encara que sembla senzill, en la pràctica és força complex, però si aconsegueixes tenir tota la informació adequada i detallada, tindràs més probabilitats de trobar i potenciar el que et distingeix per avançar-te a la teva competència.

Però conèixer els punts forts i febles de la teva competència no es tracta de simplement fer una comparativa de preus; una anàlisi de benchmarking va moltíssim més enllà. A Diligent t'oferim un estudi exhaustiu dels teus competidors a nivell local, nacional i internacional; un cop els tenim definits, vam estudiar què fan, on són, com ho fan, a quin públic es dirigeixen, quines són les seves canals de comunicació, quines són les seves estratègies i com les implementen en el seu entorn en línia. Després observem quins errors han comès en la seva comunicació i què han fet bé. Totes aquestes dades ens permetran aprendre d'ells i incorporar al nostre pla de marketing.

De fet, amb una bona anàlisi de benchmarking tindrem prou informació per saber fins i tot com atraure al públic dels competidors més propers cap a la teva empresa.

Com hem esmentat abans, no es tracta d'una pràctica aïllada que es fa una vegada, ja que les empreses estan en constant evolució. A Diligent ho fem constantment per estar al corrent del que succeeix en el sector relacionat amb la teva empresa o al mercat. Així podrem oferir un servei proactiu i no reactiu.

Deixa un comentari

Alimenta con lectores tu blog

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Del blog al éxito

Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

Please leave this field empty.

En donar-te d'alta et subscrius a la newsletter de diligent. Solament t'enviarem contingut interessant per a projectes digitals

×
Les cookies ens ajuden a desenvolupar els nostres serveis. En utilitzar els nostres serveis, vostè accepta l\\\'ús de cookies. Més informació | Tancar